Tip voor onder de kerstboom #5: ei-hoofd + win! GESLOTEN

Nat-natter-natst. Als ik één ding heb geleerd tijdens dit spel is het dat je vooral zelf de eieren moet vullen, want als je dat door je kleuter laat doen dan val je zeker in die laatste categorie… NATST! Als jij wel van een potje eierroulette houdt, dan raad ik je zeker aan om mee te doen met deze winactie…

“Mama, zullen we nog een keertje spelen?” Waar ik het spel eerlijk gezegd alweer beu was, wist Aukje van geen ophouden. De eerste ronde had ik de eieren gevuld. Een klein laagje water er uiteraard had ik onthouden waar ik ze terug had gezet 😉 Maar de tweede en derde ronde mocht Aukje de eieren vullen. Nou zet dan de dweilwagen maar klaar, want subtiel kent ze niet en dus werden alle eieren rijkelijk gevuld…ei-hoofdEi-hoofd is een familiespel dat lijkt op eierroulette. De adviesleeftijd is 5+, maar Aukje is net 4 en vond het spel al erg leuk dus ik vind het ook geschikt vanaf 4 jaar. Het spel is simpel, je hebt een eierdoos met tien rubberen eitjes. Enkele eitjes vul je met water, vervolgens zorg je dat je alle eieren door elkaar heen husselt en dan zet je ze terug in de eierdoos. Op die manier weet niemand welke eieren gevuld zijn en welke niet. Daarnaast heb je een draaischijf met daarop vier verschillende opdrachten. 1. Sla een ei kapot op je eigen hoofd. 2. Sla 2 eieren kapot op je eigen hoofd. 3. Sla een ei kapot op het hoofd van iemand anders. 4. Sla een beurt over (pas). Om de beurt draai je aan de schijf en voer je de opdracht uit. Krijg jij een plens water over je heen dan ben je af. De speler die als laatste overblijft heeft gewonnen.

Aukje en ik begonnen met het spel en de eerste keer moest ik even goed kijken hoe ik het ei het beste tegen mijn hoofd aan kon slaan. Al snel bleek dat ik dat met de zijkant van het ei moest doen. Natuurlijk was ik de gelukkige die de eerste plens water mocht ontvangen, tot grote hilariteit van Aukje, dus de volgende eitjes werden wat voorzichtiger kapot geslagen. Eigenlijk was het spel al over nadat ik het eerste gevulde ei had, maar wij besloten om gewoon door te spelen. Aukje vond het namelijk veel te leuk om te stoppen. Zelfs toen ook zij een gevuld ei te pakken had vond ze het nog steeds leuk en wilde ze doorspelen.ei-hoofdWaar ik in de eerste instantie niet had verwacht dat dit zo’n grappig spel zou zijn, had Aukje het wel meteen in de gaten. Ze vond het geweldig en had al enorme voorpret met het vullen van de eieren. Nou nog even leren hoe ze moet dweilen na afloop 😉 Maar zoals ik al eerder deze week schreef, is spelen met water bij kinderen altijd een hit, zo dus ook weer dit spel.

Wil jij het spel ei-hoofd winnen? Laat dan een reactie achter dat je meedoet. Daarnaast zou ik het erg leuk vinden als je de facebookpagina van Aukjeswereld leuk vindt. Het delen van dit bericht of taggen van iemand die ook wel met deze winactie mee wil doen is niet nodig, maar wordt wel gewaardeerd ? Je kan meedoen met deze winactie tot en met 2 januari. Op 3 januari krijgt de winnaar persoonlijk bericht. Heel veel succes!

Gefeliciteerd Nienke! Heel veel plezier ermee!

Liefs Charlotte

Volg je mij al op Instagram, Facebook, Twitter en Bloglovin?