Jelske: De Lidl fashion show (AFW 2018)

Toen ik laatst een uitnodiging kreeg om naar de Amsterdam Fashion week te komen, wist ik niet wat ik zag, Wat gaaf! Ik keek in mijn agenda en met een dubbel gevoel zag ik dat ik die dag nog had geblokt voor ons weekend Center Parcs. Gelukkig wilde Jelske namens mij gaan en ik moet toegeven dat ik stiekem wel een beetje jaloers ben…

“Zou je het leuk vinden om op 9 september voor Aukjeswereld naar de Lidl fashion show in Amsterdam te gaan?”

En zo heb ik mij de hele week druk gemaakt over mijn outfit, make-up en haar. Tot op de laatste minuut om precies te zijn. (Daardoor miste ik net mijn bus…haha) Niets voor mij om mij zó druk te maken over mijn uiterlijk. Zo zie je maar weer hoe media ook mij gek kan maken. Blijkbaar heb ik dus een beeld bij de Amsterdam Fashion Week waarin ik er anders uit zou moeten zien dan mijzelf?

Langzaam realiseer ik mij dat dit een zelfgecreëerd beeld is, toen ik de eerste stap in de Amsterdam-Fashion-Week-tent zetten. Iedereen zag er tiptop uit! Van casual, hip, naar sjiek en over de top. Ik paste er prima tussen.

Mijn uitnodiging lag klaar bij Spice PR. En zo stapte ik de wereld van AFW binnen. Gave aankleding, een bar vol met cherrytomaatjes en heerlijke cocktails! Ik begon mij aardig thuis te voelen.

Ineens bouwde de spanning in de AFW-tent op. Iedereen keek om zich heen of hij/zij een bekende zag. Totdat de deuren open gingen. Zoals bij elk event waar mensen mogen wachten voor een deur en deze open gaat, stormden ook hier de wachtende casual-, hippe-, sjieke-, en over de top genodigden de zaal binnen.

Dáár ging het gebeuren. Dé catwalk met aan elke zijde vier rijen banken. Aan de voorkant speciaal een afgebakende ruimte voor de pers. Ik plaats mijn billen op een geweldig paar Lidlsokken die voor elke bezoeker klaar lagen.

Vloggende mensen die aan het shinen waren, bekende Nederlanders die liever wat onherkenbaar binnen zaten, kijkend door hun zonnebrillen. Maar ook rappers, designers en onbekende zoals ik waren er helemaal klaar voor. Het licht ging uit en de videowanden sprongen om ons heen aan. De modellen komen op en alle gezichten zijn gericht op hun outfits. Ze lopen op hun allerbest. Door de videowanden lijkt het net alsof de modellen op een levensgrote lopende band lopen met allerlei dagelijkse producten om hun heen. Een erg gaaf effect!
De outfits zijn erg casual. Misschien had ik wel wat meer verwacht van mevrouw Heidi Klum. Wel heel tof van Lidl dat ze een podium bieden aan talenten. Het leukste vond ik namelijk de showpieces van de 5 jonge upcoming talenten (Laura Snijders, Heidi Dai, Mirte Luijmes, Amber Wilmztijn, Lieselot Elzinga) die tussen de ‘gewone’ outfits geshowd werden. Erg gave creaties!
Toen kwamen alle bakken ijs (jam jam) die Lidl verkoopt op de videowanden, helemaal nieuwsgierig wat er toen ging gebeuren… alle modellen kwamen op en liepen achterelkaar in een fonteintje. Het einde? Nu al? Na 20 minuten? Net nu ik er helemaal in zat?
Ondanks dat het maar 20minuten duurde en de kleding behoorlijk casual was, heb ik genoten van deze hele happening. Complimenten aan Danie Bles. Zouden de andere shows van de AFW hetzelfde zijn verlopen?
Wie weet kom ik daar volgend jaar achter.

www.ZoLukkie.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.