Review “Ik leer symmetrie”

ik leer symmetrie

Als je genomineerd bent als Speelgoed van het jaar dan weet je zeker dat je een leuk spel hebt gemaakt en dat kunnen wij alleen maar bevestigen. Wij mochten het testen en hebben ook al gestemd, want wat is dit leuk!

Ik leer symmetrie

Ik leer symmetrie is een van de nieuwste spellen uit de gelijknamige lijn van Jumbo. Bij dit spel leren kinderen spelenderwijs de basisprincipes van symmetrie. Door de vormpjes op de juiste manier te leggen en het magische effect van de spiegel te ontdekken, leren ze figuren en kleuren te herkennen en wordt hun creativiteit gestimuleerd. De oplossing staat aan de achterzijde van de kaart, zodat de kinderen zelfstandig kunnen spelen en leren. Ik leer symmetrie zit in een handige koffer zodat je het snel en netjes op kunt bergen en je het ook overal mee naartoe kunt nemen.

“Ik leer” van Jumbo

Jumbo heeft nog meer van deze leuke koffers, zo heb je namelijk ook “Ik leer rekenen”, “Ik leer schrijven”, “Ik leer coderen” en “Ik leer lezen”. Stuk voor stuk leuke en educatieve spelletjes die perfect zijn voor kinderen tussen de 4 en 8 jaar.

ik leer symmetrie

Speelgoed van het jaar

“Ik leer symmetrie” is genomineerd voor Speelgoed van het jaar in de categorie 4-5 jaar. De jury zegt over dit speelgoed onder andere dat het zeer educatief, leuk en spannend is. Het is te spelen op verschillende niveaus, makkelijk in te pakken en mee te nemen en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je kunt overigens nog stemmen tot en met 1 november en als je dat hebt gedaan maak je automatisch kans op je favoriete speelgoed!

Ik leer symmetrie

“Ik leer symmetrie” is geschikt voor kinderen van 5 jaar en ouder. Eén van de fijne dingen aan deze hele lijn van Jumbo vind ik dat je alle spellen op verschillende niveaus kan spelen. Het spel bevat 40 verschillende kaarten, 2 spiegels en 68 vormpjes waarmee je de figuren die op de kaarten staan, na kunt leggen. Dit doe je voor de spiegel, zodat je het hele figuur ziet ontstaan. Voor niveau 1, 2 en 3 heb je 1 spiegel nodig, bij niveau 4 gebruik je er 2. Het spel is zelfcontrolerend, doordat de oplossing op de achterzijde van de kaart staat. Zo kunnen kinderen het spel in principe zelfstandig en zonder hulp van een volwassene spelen.

ik leer symmetrie

Onze ervaring

Emmi is met haar 3,5 nog net te jong voor dit spel, maar met wat hulp van haar grote zus lukt het haar al best. Aukje is bijna 7 en kan het spel wel zelf spelen. De kaarten zijn op vier verschillende niveaus maar je kan zelf nog wat extra niveaus toevoegen door te spelen met de kaarten. Zo kan je de voorkant namaken, maar bijvoorbeeld ook de achterkant waardoor het wat moeilijker wordt. Aukje vindt het vooral erg leuk om de kaarten na te maken en Emmi heeft een heerlijke fantasie dus zij maakt graag fantasiedieren. Helemaal prima natuurlijk. Beide dames vinden het een leuk spel waar ze ook echt wel even mee bezig zijn.

Ik leer symmetrie” is nu te koop bij Bol voor € 20,12.