Hoe merkvast zijn wij?

Merken? Daar geven wij niet zoveel om, dacht ik. Totdat ik in de kast ging kijken en toen bleek dat daar stiekem wel wat meer A-merken in stonden dan ik dacht…

Meer A-merken dan ik dacht

Je kent ze vast wel, mensen die alleen Coca Cola drinken en geen huismerk cola, of mensen die alleen maar Pampers kopen voor de kids. Nou ben ik zelf geen cola drinker en voldoen Kruidvat luiers prima, dus ik dacht altijd dat A-merken mij niet zoveel deden, maar dat blijkt dus eigenlijk helemaal niet zo te zijn. Na een kleine inspectie door mijn kastjes kwam ik stiekem toch meer A-merken tegen dan ik dacht.

Prijsbewust

Als ik boodschappen doe dan let ik wel een beetje op de prijzen, maar niet extreem. Ik weet bijvoorbeeld nergens de prijs van uit mijn hoofd, maar als ik kan kiezen tussen hagelslag van de Jumbo of van de Ruijter, dan kies ik toch voor de goedkoopste variant. Waarom? Omdat de meisjes geen verschil proeven en elke euro is er één, toch?

Maar sommige producten

En toch koop ik mijn pindakaas alleen van het merk Calvé. Aan alle andere merken pindakaas is namelijk suiker toegevoegd (of andere dingen die er niet in horen) en dat is bij de gewone pindakaas van Calvé niet het geval. Ook koop ik altijd Wasa volkoren crackers, wederom vanwege de ingrediënten, hier zit geen tarwe(meel) in, dus kan ik deze crackers goed verdragen. Onze appelmoes is van Servero (want geen toegevoegde suikers) en mijn havermelk is van Oatly, omdat die nou eenmaal het lekkerste is.

En kledingmerken?

Oeps, stiekem staan er dus toch best veel A-merken in de kast. Als ik nog verder kijk, bijvoorbeeld naar de kleding van de meisjes, kom ik nog twee merken tegen, Cars en Name It. Cars zijn de enige spijkerbroeken die Aukje past en Name It is gewoon een heel fijn merk. Lang, smal, niet al te duur en de collecties zijn uitgebreid en dus zit er altijd iets leuks tussen. Dat betekent niet dat ik alleen nog maar bij Name It voor de meisjes kom, want ik ben ook nog steeds een groot van van Jola Mode bijvoorbeeld, maar ik neem er wel altijd even een kijkje.

Hoe langer ik nadenk

O jee, hoe langer ik nadenk, hoe meer A-merken ik ontdek. Zo koop ik alleen Play-Doh klei, omdat die niet kruimelt en lang meegaat, draag ik vooral lingerie van Marie Jo, blijft Tony toch echt de lekkerste chocolade en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oeps. blijkbaar geef ik toch meer om merken dan ik dacht. Niet omdat het een A-merk is, maar omdat het dus blijkbaar toch niet altijd te vergelijken is met een B-merk, al is het maar vanwege de ingrediënten of de pasvorm.

Hoe zit dat bij jou? Koop jij veel A-merken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.