Zullen we dit voortaan wat vaker doen?

“Slechte service, chagrijnige medewerker, geen prik op de cola” en ga zo maar door. Het is ontzettend makkelijk om via internet een negatieve beoordeling aan een bedrijf te geven, het lucht op en mensen hebben het gevoel dat ze een soort “revanche” hebben kunnen nemen. Maar waarom doen we dit niet wat vaker als we wel tevreden zijn?

Het beoordelen van een bedrijf via internet

Soms vragen bedrijven er zelf om, je bent ergens geweest en na afloop ontvang je een mail met de vraag of je een beoordeling in wilt vullen. Maar als je een bedrijf via Google opzoekt, dan staan er ook altijd Google-reviews bij. Super handig, zou je op het eerste gezicht denken, want zo kan je al een beetje kijken of het een aanrader is of niet. Hetzelfde geldt voor Facebook, ook hier kan je een bedrijf beoordelen en een review schrijven. Deze recensies worden vervolgens willekeurig weergegeven, maar is dat wel altijd zo fijn?

Mensen met een grote mond…

Om de een of andere reden hebben mensen na een slechte ervaring heel snel de neiging om een slechte review te schrijven. Het lucht op en mensen zijn het gevoel dan kwijt. Maar wanneer ze ergens zijn geweest en het beviel wel ontzettend goed, dan schrijven ze minder snel een recensie. En waarom? Geen idee, maar een beetje vreemd is het natuurlijk wel. En het zorgt ervoor dat de algemene beoordeling ook niet helemaal realistisch is, en dat is natuurlijk zonde en niet de bedoeling!

Ik vergeet het zelf ook

Als ik eerlijk ben dan vergeet ik zelf ook vaak om een recensie te schrijven als ik ergens ben geweest. Nou zal ik ook niet snel een slechte recensie schrijven, dat dan ook weer niet, maar dus ook die positieve vergeet ik. En dat is eigenlijk zo jammer! Zeker een beginnend of klein bedrijf is zo blij met positieve recensies. En heel eerlijk, het is toch ook maar een kleine moeite?

Dus zullen we dit voortaan wat vaker doen?

Zullen we bij deze dus afspreken dat we voortaan, juist als we een positieve ervaring hebben gehad, ook een fijne en leuke recensie achterlaten via Google en/of Facebook? We helpen er de bedrijven enorm mee (ik word zelf ook altijd super blij van een positieve recensie) en geeft wat tegenwicht aan de zuurpruimen die wel altijd meteen het internet weten te vinden 😉 En het kost misschien een minuutje per recensie, dus daarvoor hoeven we het niet te laten, toch?

Laat jij wel vaak een online recensie achter?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.