Een nieuw GPS horloge voor mijn kind *

GPS horloge

“Mam, wij gaan naar het speeltuintje!” Samen rennen ze er vandoor. Het leuke aan zo’n vakantiepark is dat er op elke hoek wel een speeltuintje staat. En het fijne aan deze leeftijd is dat ze er zelf naartoe kunnen, al houd ik op afstand natuurlijk wel een oogje in het zeil…

Een GPS horloge

Onze eerste kennismaking met een one2track horloge was zo’n anderhalf jaar geleden, toen Aukje naar een ander schoolgebouw ging dan Emmi. Het betreft dezelfde school, maar dan een ander gebouw op zo’n vijf minuten lopen. En omdat ik Aukje toen nog te jong vond om alleen naar school te gaan, zorgde dit ineens voor een logistiek probleem elke dag, want ik kan natuurlijk niet op twee plaatsen tegelijk zijn om 14:30 uur.

Probleem opgelost

Dankzij one2track werd dit probleem heel makkelijk opgelost. Aukje kreeg een GPS horloge en na schooltijd stond ik dus voortaan gewoon bij Emmi op het schoolplein en kon Aukje me bellen zodra ze buiten was. Acht van de tien keer kwam ze dan gewoon naar ons toe gelopen, maar de overige twee keer kon ze me bellen. Wanneer ze bijvoorbeeld bij een vriendin ging spelen of wanneer ze graag wilde dat ik naar haar toe zou komen ipv andersom.

Loslaten

Niet veel later besloten we om Aukje wat meer los te laten. Ze is namelijk de jongste van de klas en ook nog eens onze oudste, dus we merkten dat we soms wat te beschermend konden zijn. Wederom bood het one2track horloge hierbij uitkomst, Aukje mocht voortaan alleen naar school fietsen en na school ook lekker de wijk in met vriendinnen. We konden namelijk precies zien waar ze was.

GPS horloge kind

Inmiddels hebben we het vertrouwen dat ze niet meer zomaar in zeven sloten tegelijk loopt, maar toch geeft het dragen van het GPS horloge rust. Zowel bij mij als bij Aukje. En als je in groep 7 zit, dan is een roze horloge natuurlijk niet meer helemaal wat je wilt. Precies op tijd kwam dus de vraag van One2track of we interesse hadden in een samenwerking. Zonder overleg bestelde ik een lila GPS horloge kind. Niet alleen Aukjes lievelingskleur, maar met een extra functie (ten opzichte van de “oude” die we al hadden) waar vooral ik erg blij van word, namelijk de mogelijkheid om te videobellen!

One2Track GPS

one2track-app

Het resultaat, twee hele blije dochters! Want je begrijpt dat het roze horloge nu van Emmi is, zodat we beide meisjes kunnen bereiken en volgen via de app. Het fijne aan de one2track-app is dat je in hetzelfde profiel, beide kinderen kunt volgen. Je hoeft dus niet heen en weer te switchen en ziet in hetzelfde scherm waar iedereen is, ideaal! Verder kan je vanuit deze app het horloge bedienen en de livelocatie van het horloge (je kind 😉) bekijken. Handig om te weten, het horloge werkt in heel Europa, zonder extra bijkomende kosten. Verder zie je in de app het beltegoed, de stand van de batterij en kan je bijvoorbeeld een alarm voor je kind instellen. Ook is het mogelijk om stiltetijden in te stellen voor het horloge, bijvoorbeeld onder schooltijd. Zo weet je zeker dat oma niet per ongeluk de les verstoort met een berichtje 😉

one2track

One2track ontwerpt GPS horloges, speciaal voor kinderen. Er zijn verschillende modellen, maar in grote lijnen werken alle modellen hetzelfde. Ieder horloge wordt dus gekoppeld aan de one2track-app waaruit alle functies en het prepaidtegoed van het horloge bediend kunnen worden. De horloges zijn als het ware een mobiele telefoon en hebben een simkaart met een eigen 06 of 097 nummer. One2track heeft een eigen, Nederlands netwerk met strenge beveiliging, waardoor onbekende én anonieme nummers jouw kind nooit kunnen bellen. Daarnaast heeft de simkaart een anti-diefstalbeveiliging, zodat misbruik van de simkaart bij diefstal van het horloge niet mogelijk is. Tot slot besteedt one2track veel aandacht aan databeveiliging. Jouw privacygegevens en die van jouw kind zijn hierdoor maximaal beveiligd.

Mocht je meer willen weten over de GPS horloges van one2track, neem dan zeker even een kijkje op de website, lees onze eerste review over het one2track horloge of stuur me een berichtje. En mocht je interesse hebben in zo’n geweldig GPS horloge voor je kind, neem dan zeker een kijkje op mijn Insta account want daar mag ik er eentje weggeven!