Ik heb ervoor betaald dus dan heb ik er recht op, toch?

Verbaasd kijk ik Maikel aan. Wat is dat nou voor onzin? We hebben er toch gewoon voor betaald? Maikels antwoord dat we het misschien zelf beter in de gaten hadden moeten houden negeer ik en de rest van de dag ben ik behoorlijk chagrijnig…

Verlopen cadeaubonnen

Een enorme bron van frustratie bij veel mensen zijn verlopen cadeaubonnen. Vaak krijg je cadeaubonnen bij gelegenheden wanneer mensen niet zo goed weten wat ze voor cadeau moeten geven. Sommige cadeaubonnen zijn goed gekozen en liggen een week later al verzilverd in de winkel, andere bonnen zijn wat lastiger in te wisselen en zitten een jaar later dus nog in je portemonnee. En daar gaat het mis, want veel bonnen zijn na een jaar niet meer geldig. Daar dat vind ik dus stom.

Wat is de reden dat een cadeaubon na een jaar niet meer geldig is? Je hebt er toch voor betaald, dus dan mag je hem toch ook na anderhalf jaar nog inwisselen? Kijk, als ik nou een entreebewijs voor een pretpark koop en een jaar later gaat de entreeprijs omhoog dan kan ik het nog enigszins begrijpen, maar ik zal vast de enige niet zijn die al eens ooit verzilverde AH Eftelingkaartjes weg heeft moeten gooien omdat de datum verlopen was. Doei geld. En ondanks dat het dan mijn eigen schuld is (had ik de datum maar beter in de gaten moeten houden) is dat toch behoorlijk frustrerend.

Verlopen ruildagen

Soortgelijke situatie hadden wij vorige week op het kinderdagverblijf. In de veronderstelling dat we nog 3 ruildagen open hadden staan meldde ik Emmi aan voor een extra dagje deze week. Op een speciale ruilkaart moet je dan een handtekening zetten en het is geregeld. Normaal gesproken dan. Nu kregen we de mededeling dat de ruildagen maar geldig waren tot 1 september en dat we onze dagen dus niet meer konden gebruiken. Pardon? Ik heb er toch voor betaald? Maar helaas, dag ruildagen en dag geld.

Maikel probeerde mijn onbegrip nog wat in te dimmen door te vragen of we het niet zelf wat beter in de gaten hadden moeten houden, maar zeg nou zelf, ken jij het complete reglement van je kinderdagverblijf uit je hoofd? Ik dus niet. Ik wist wel dat het niet onbeperkt houdbaar is maar we weten allemaal hoe dat gaat. Je bent druk, vergeet tussendoor te vragen of er nog ruildagen openstaan en voor hoelang en dan hoor je dus op 30 augustus dat ze nog twee dagen geldig zijn. Doei drie dagen opvang waar we wel voor betaald hebben.

Ik vind dat dus behoorlijk frustrerend, maar goed. Nu is dus mijn vraag aan jou, wat vind jij zowel over de cadeaubonnen als over de ruildagen? Heb je recht op wat je hebt betaald of had ik maar beter op moeten letten?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.