Zo viel ik 5 kilo af!

bowlen“Na een tweede kindje raak je die zwangerschapskilo’s niet meer zo snel kwijt hoor.” Ik hoor het ze nog zeggen. Wie zijn ze, vraag je je nu misschien af? Nou, zo’n beetje iedereen dus. En ik vond het onzin. Maar wat bleek, ze hadden gelijk. En dus gooide ik het roer om… 

Als je net bevallen bent, dan is afvallen wel het laatste waar je aan denkt. Maar als je baby inmiddels zes maanden is, dan ben je niet bepaald meer “net bevallen”. En als je spijkerbroeken dan nog steeds niet lekker zitten, als kleuters zeggen dat het lijkt alsof je nog steeds een baby in je buik hebt en als je zelf gewoon niet tevreden bent over je figuur, dan is het dus tijd om daar iets aan te gaan doen.

Dus ik nam me voor om wat beter op mijn voeding te letten. Sporten is iets waar ik een enorme hekel aan heb en daarnaast heb ik daar ook echt geen tijd voor, dus voeding was de makkelijkste eerste stap. Ik zou stoppen met snoepen en wat gezonder gaan eten. Maar al meteen beloofde ik mezelf nog wel die zak chips op maandag en smeerde ik mijn crackers met een extra dikke laag hagelslag. Dit schoot natuurlijk niet op.

En na een paar weken aanmodderen ging de knop om. Ik wilde echt afvallen! En dan vooral van dat buikje af. Dus ik kocht een weegschaal. Het motiveert mij namelijk enorm om dat getal op de weegschaal naar beneden te zien gaan. Daarnaast verdiepte ik me eens goed in voeding, wat is nu echt gezond en wat minder? En ik zocht zelfs buikspieroefeningen op! En als die knop eenmaal om is, dan gaat het bijna vanzelf. Als je eenmaal weet wat je wel en niet mag eten, zorgt dat de koelkast helemaal vol ligt met gezonde dingen en dat er ook iets lekkers, maar toch verantwoords in de kast ligt voor de zwakkere momenten, dan kan je aan de slag.

En zo eet ik nu al een paar weken elke ochtend mijn eigengemaakte granola als ontbijt, fruit rond 10.00 uur, crackers met mager beleg (kipfilet met komkommer, hoemoes of ei bijvoorbeeld) wat nootjes rond 15.00 uur en met het avondeten gewoon hetzelfde als altijd, alleen dan net wat minder aardappels en wat meer groenten. Ik snoep niet meer, en als ik een zwak moment heb dan pak ik een stukje pure chocolade (85%). Ik drink meer water, nog niet voldoende maar ik doe mijn best en ik probeer om af en toe wat buikspieroefeningen te doen maar heel eerlijk, dat schiet er vaak bij in.

En nu ben ik dus in een ruime maand tijd, 5 kilo afgevallen. Zonder honger te lijden. Ik wil er nu nog een paar kwijt, maar vooral die buik. Dus ik ga proberen om de buikspieroefeningen toch weer op te pakken en drie keer in de week te doen. En hopelijk gaat dan dan niet alleen dat getal op de weegschaal nog wat omlaag, maar wordt dan ook eindelijk die buik weer wat strakker!

Liefs Charlotte

Volg je mij al op Instagram, Facebook, Twitter en Bloglovin?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.