Review: Egeltje Plof

egeltje plof

“Emmi doen!” Verontwaardigd trekt ze de stekels van Egeltje Plof uit mijn handen. Hoe durf ik me ermee te bemoeien? Zorgvuldig steekt Emmi alle stekels weer in de rug van het egeltje en voor de zoveelste keer begint ze met het drukken op het neusje…

In de goodiebag van Hasbro

Alweer een aantal weken geleden waren we op het geweldige event van Hasbro, waar we al het nieuwe speelgoed van dit najaar mochten zien en testen. Toen we naar huis gingen kregen we een leuke goodiebag mee waar onder andere dit leuke grappige in zat, Egeltje Plof. Eenmaal thuis konden beide dames niet wachten om het spel uit te pakken en te spelen en inmiddels hoort het spel tot een van de favorieten van Emmi.

egeltje plof

Egeltje plof

Het principe van Egeltje Plof is niet nieuw, maar het blijft leuk! Om de beurt gooit een speler met de dobbelsteen. Gooi je een 1, dan druk je 1 keer op het neusje van de egel. Bij een 2 druk je 2 keer en bij het stop teken druk je niet. Elke keer dat je op het neusje van de egel drukt, stijgt de kans dat de egel gaat ontploffen en dat de stekels in de lucht vliegen. Emmi vindt het nog niet spannend maar gewoon ontzettend leuk om te drukken en ik merk dat Aukje de spanning echt voelt en wat voorzichtiger op het neusje drukt.

egeltje plof

Spannend!

Zodra de stekels van de egel de lucht in vliegen ontsnapt er een klein gilletje uit mijn mond. Zelfs ik blijk gevoeliger voor de spanning dan ik had gedacht. De meiden giebelen en al snel hebben ze alle stekels weer bij elkaar geraapt voor een volgende potje. In principe kunnen ze het spel helemaal zelf spelen, alleen moet er na elke plof weer even aan de staart van de egel worden getrokken om hem weer op scherp te zetten. Dit kost best wel wat kracht en is vooral voor Emmi echt nog te moeilijk. Daarom blijf ik er lekker bij zitten en geniet ik van het plezier van de meisjes.

egeltje plof

Aanvullende info

Egeltje Plof is te koop voor € 20,99, is leuk voor kinderen tussen de 4 en 8 jaar (al vindt Emmi van 2 het ook al erg leuk!) en is te spelen met 2 – 6 spelers. Een rondje is al binnen een paar minuten voorbij, ideaal voor kleine kinderen maar omdat het zo’n leuk spel is worden hier vaak meerdere rondjes na elkaar gespeeld waardoor je al snel een kwartier bezig bent. Voor een extra uitdaging kan je de verschillende kleuren stekels punten geven. Zodra de egel is ontploft moet iedereen dan zo snel mogelijk de stekels verzamelen en diegene met de meeste punten heeft gewonnen.