Tobi Smartwatch – review

tobi smartwatch

“Mam, mag ik mijn horloge om?” Sinds kort heeft Aukje een heuse smartwatch en niet zomaar eentje, hij heeft ook nog eens een eigen persoonlijkheid en is zo leuk dat ik er eigenlijk zelf ook wel eentje wil...

Vorige week kreeg ik voor mijn verjaardag een smartwatch. Al meteen was Aukje jaloers, wat zij op dat moment nog niet wist was dat er ook al eentje voor haar klaar lag. Weliswaar niet eentje die je aan een telefoon kunt koppelen, die heeft mijn zesjarige dochter namelijk nog niet, maar wel eentje waar je ontzettend veel andere dingen mee kunt doen! De Tobi Robot – Smartwatch van Little Tikes.

tobi horloge

Horloge

Ik begin maar meteen met de meest voor de hand liggende functie. Natuurlijk kan je de tijd aflezen op deze leukerd. Maar er zit niet zomaar een saaie wijzerplaat op, nee, je kunt uit wel meer dan 50 verschillende wijzerplaten kiezen. Er zitten analoge en digitale varianten bij, dus voor ieder wat wils. Naast de gewone klok, zit er ook een kalender, stopwatch, timer, herinneringen en wekker op! Wil je de Tobi smartwatch als wekker gebruiken, haal hem dan uit het horloge en doe hem in het meegeleverde standaardje zodat je hem veilig en beschermd neer kunt zetten. Met deze clip kan je Tobi overigens ook aan je kleding of tas bevestigen, voor wanneer je dat fijner vindt dan het dragen van het horloge.

tobi robot smartwatch

Robot

Nou is Tobi eigenlijk een Robot – Smartwatch, in plaats van alleen een smartwatch. Dat zie je al meteen bij aankoop, want hij heeft een ontzettend schattig gezichtje. Tobi is echt je vriendje, je kan hem aan het lachen maken, maar ook aan het huilen. Hij heeft armpjes en beentjes die hij regelmatig even strekt (hilarisch de eerste keer, wanneer je dat niet verwacht) maakt de grappigste geluidjes en heeft wel meer dan 100 gezichtsuitdrukkingen.

tobi smartwatch

Spelletjes

Ook kan je spelletjes spelen met Tobi. Er zitten leerzame spelletjes op, zoals klokkijken en rekenvragen, maar ook boter, kaas en eieren en een spelletje waarbij je het horloge moet bewegen en zo het balletje in het gaatje moet rollen. Win je van Tobi, dan moet hij huilen, wat mijn dochter dan weer erg grappig vind. Door spelletjes te spelen ontgrendel je interactieve beloningen (zoals bijvoorbeeld eten voor Tobi) voor nog meer speelplezier.

kinder smartwatch
kids horloge

Beweging

Naast de spelletjes stimuleert de Tobi smartwatch het bewegen bij kinderen. Er zit namelijk een stappenteller op, maar ook super leuke beweeg, – en dansspelletjes. De camera en bewegingssensor zorgen ervoor dat je echt interactief bezig bent en ook hier wordt je weer voor beloond.

Foto’s maken

De Tobi Robot – Smartwatch heeft twee camera’s om selfies, foto’s en filmpjes te maken en alle foto’s kunnen worden bewerkt met grappige stickers. Tobi heeft meer dan voldoende opslagruimte, zo kan je wel 3000 foto’s opslaan of maar liefst 30 minuten aan videomateriaal. Als je er toestemming voor geeft, kan je Tobi koppelen via bluetooth en zo kan je foto’s, emoji’s of voiceberichten uitwisselen met andere Tobi’s in de buurt! Met de meegeleverde micro USB kabel kan je de gemaakte foto’s en filmpjes makkelijk uploaden.

horloge kind

Voor wie?

De Tobi Smartwatch wordt geadviseerd voor kinderen vanaf 4 jaar. Onze dochter wordt bijna 7 en vindt hem werkelijk geweldig! De Tobi Robot – Smartwatch heeft een kindvriendelijk touchscreen en is spatbestendig. Als ouder kan je hem makkelijk opladen met meegeleverde micro USB kabel.

Samengevat:

• Interactieve, leer en VR games
  • Bluetooth voor het sturen van emoji berichtjes en een walkie-talkie play