Mijn ideale eetdagboek vs. de realiteit…

Wat eet ik eigenlijk zoal op een dag? Dat ik meestal ontbijt met granola is vast geen geheim, maar de rest van de dag? En is dat op werkdagen anders dan op niet-werkdagen? En hoe ziet mijn ideale eetdagboek er eigenlijk uit?

Mijn eetdagboek. Laat ik beginnen met de realiteit. Die ziet er overigens op werkdagen anders uit dan op niet-werkdagen.

Maandag, dinsdag, woensdag

Meestal ontbijt ik pas tussen 8.30-9.00 uur, terwijl ik Emmi haar fruit geef. Eerder kom ik daar niet aan toe, dan ben ik te druk met alles klaarmaken voor Aukje voor school. Ik zou er natuurlijk eerder voor op kunnen staan, maar dat gaan we dus niet doen haha. Als ik eraan denk dan pak ik tussendoor een keer een kop thee.
Rond 12.00 uur eet Emmi een boterham en ik eet dan vier volkoren crackers met kipfilet en ei, of komkommer. Maar soms ook met boter en pure hagelslag, lekker! Op woensdag is dat trouwens pas rond 12.45 uur, omdat Aukje om 12.30 uur uit school komt. Wederom een kop thee als ik eraan denk.
In de middag krijg ik trek en pak ik wat fruit, een liga, cup a soup, of iets anders wat er op dat moment in de buurt is. Ik zorg dat het eten tegen 17.30 uur klaar is en dan eet ik dus een gewone avondmaaltijd. Niks bijzonders, gewoon macaroni, gebakken aardappeltjes met vlees en groenten of noodles. ’s Avonds pak ik vaak nog wat vla en soms ook wat chocolade. Dat floept dan ineens in mijn handen, zo gek. Blijft maar roepen dat ik het op moet eten enzo 😉 Op maandagavond snacken we meestal wat chips. Dan zijn de boodschappen net binnen en dan is het weer op voorraad haha.

Donderdag en vrijdag

Op deze dagen werk ik en is mijn eetdagboek eigenlijk precies zoals ik zou willen dat het eruit ziet. Nou ja, bijna dan 😉 Als alles meezit kan ik om 6.45 uur thuis ontbijten met granola en als ik minder tijd heb dan ontbijt ik pas op school, rond 7.30 uur. Op school denk ik iets beter aan mijn eigen vocht en drink ik wat meer thee en water. Om 10.00 uur eten de kinderen fruit en doe ik gezellig mee. Om 11.45 is het lunchpauze en ook dan eet ik vier crackers met beleg. Meestal met hoemoes, smeerkaas met tomaat of kipfilet ofzo. Als de kinderen naar huis zijn om 14.30 uur dan pak ik een zakje met nootjes en gedroogd fruit en vaker dan nodig laat ik me verleiden tot wat lekkers. Chocolade, drop, net wat er in de buurt is.
Op donderdag heeft mijn moeder op de kindjes gepast en zorgt zij dat het eten klaar is als ik thuis kom. Op vrijdag eten we frietjes, omdat dat lekker makkelijk is. ’s Avonds laat ik me vaak weer verleiden voor iets lekkers op de bank.eetdagboek

Zaterdag en zondag 

Op zaterdag en zondag is er weinig ritme te vinden in mijn eetpatroon. In plaats van dat ik me gewoon keurig aan Emmi’s ritme hou, eet ik dan eigenlijk zo’n beetje wanneer ik honger heb. En ik probeer dan wel braaf crackers te eten maar laat me ook erg vaak verleiden tot een lekker broodje of een lekkere soep van de Hoeve als lunch. Regelmatig gaat er in de middag ook nog wel een bitterballetje in en met een beetje geluk is er eten over op de Hoeve en eten we dat als avondeten.

Mijn ideale eetdagboek

En zo zou ik willen dat mijn eetdagboek eruit ziet:

07.30 uur ontbijt met granola met yoghurt en vers fruit en een kop thee
10.00 uur fruit, een glas water en een kop thee
12.00 uur lunch met vier crackers met mager beleg en een kop thee
15.00 uur gezond tussendoortje. Nootjes, pinda’s of verse soep bijvoorbeeld en een glas water
17.30 uur een gezonde en verse avondmaaltijd
20.30 uur bakje magere yoghurt, een kop thee en water

Dan kom ik op werkdagen aardig in de buurt hè? Nou nog dat snoepen af zien te leren. Want ik weet dat ik mijn opgeblazen buik weer kleiner krijg door suikervrij te eten en echt goed op mijn tarwe en lactose te letten. Maar ja, nou de praktijk nog…
Liefs Charlotte

Volg je mij al op PinterestInstagram,
Facebook, Twitter en Bloglovin?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.