Bloghop: win het spel La Cucaracula GESLOTEN

bloghop

Naast de 15 gave prijzen die ik zelf weggeef tijdens deze mega winweek, maak je vandaag ook nog eens kans op 49 extra prijzen. Het is namelijk weer tijd voor een bloghop, 49 verschillende blogs met 49 verschillende prijzen. En ik geef een heel gaaf, nieuw spel van Ravensburger weg…

Een bloghop

Wat is nou een bloghop? Bij een bloghop organiseren verschillende bloggers, op dezelfde dag een winactie. In dit geval zijn we met 49 bloggers en we verwijzen allemaal door naar elkaar. Zo kan je van blog naar blog gaan (hoppen) en kan je in een cirkeltje rond gaan en makkelijk alle 49 winacties bekijken (en meedoen natuurlijk!). Iedereen linkt naar iemand anders en zo kom je nergens dubbel en eindig je weer waar je begonnen bent. Initiatiefnemers voor deze bloghop zijn Esmée en Amanda (bedankt dames!) en het plaatje bovenaan deze blog is gemaakt door Karin (dank je wel!)

De blog voor mij…

Als je al lekker in de bloghop zit, dan ben je waarschijnlijk hier terecht gekomen via Coole Ouders van Astrid. Astrid geeft een ontzettend gave houten raamsticker weg dus als je daar nog niet bent geweest dan zou ik zeker even een kijkje nemen. Op Coole Ouders ligt de nadruk op unieke producten, duurzame merken, fijne interieur hebbedingen, mooie kleding waar we ons goed in kunnen voelen, overheerlijke ingrediënten voor een heerlijk, gezond en snel recept en trends voor ouders. Met Coole Ouders richten ze zich vooral op de ouders, en dingen die ouders interesseert. Een plekje om even naast papa of mama ook gewoon jezelf te zijn.

la cucaracula

La Cucaracula

Misschien ken je het ontzettend leuke spel La Cucaracha wel? Het spel met de vliegensvlugge kakkerlak. Dat spel is zo’n grote hit, dat er nu een nieuwe en spannendere variant van is gemaakt; La Cucaracula. La Cucaracula gaat over een Dracula Kakkerlak, die zijn kasteel probeert te verdedigen. Doel van het spel is om de kakkerlak te verjagen met licht, maar misschien is de katapult wat effectiever…

De eerste keer

Ik pakte het spel uit en schrok even van de enorme puzzel die het op het eerste gezicht leek. Ik pakte de handleiding erbij en al snel werd alles duidelijk. Als je het spel voor de eerste keer gaat spelen dan trek er maar gerust een half uur voor uit om alles in elkaar te zetten. Fijn voordeel, de meeste dingen kunnen na deze eerste keer gewoon blijven zitten, dus de volgende keer dat je het spel gaat spelen kan je gelukkig een stuk sneller aan de slag.

Ik las de spelregels door en vond het ontzettend ingewikkeld. Maar nadat we het spel een keer speelden werd alles steeds duidelijker. Mijn advies is dan ook om eerst rustig samen met de kinderen de spelregels door te lezen en de eerste keer het spel rustig samen te spelen. Handleiding erbij en stap voor stap alles doornemen. Zo worden de regels al snel duidelijk. Daarbij moet ik wel zeggen dat het spel geschikt is vanaf 6 jaar en daar kan ik me helemaal in vinden. Voor Aukje (net 5) is het nog wat te moeilijk.

Het spel

De Cucaracula probeert zijn kasteel te verdedigen tegenover de kinderen die door zijn kasteel dwalen. Hij is bang voor licht en schiet door de vertrekken en gangen op zoek naar de kinderen. Als de Cucaracula jouw pion aanraakt, dan moet je terug naar het midden van het bord (de kinderkamer) om tot rust te komen. Het is de bedoeling dat je tijdens het spel zoveel mogelijk kaarsen-fiches verzamelt, maar als de Cucaracula jou heeft gevonden, moet je een kaars inleveren. Deze kaarsen kunnen wel terug worden verdiend, door de Cucaracula naar de maan te katapulteren. Als dat lukt, dan krijg je je kaarsen-fiche terug. Lukt dit niet, dan blijft je kaars bij de Cucaracula. Wie aan het einde van het spel de meeste kaarsen-fiches heeft, is de winnaar.

Verschillende niveaus

Je kan dit spel op verschillende niveaus spelen. Je kan ervoor kiezen om de katapult af te sluiten en alleen te gebruiken op zelfgekozen momenten, of je laat de katapult open en gebruikt hem wanneer de Cucaracula er zelf naartoe loopt. Verder kan je de maan verkleinen om het katapulteren moeilijker te maken, je kan afspreken dat je alleen in het midden van de kamers mag staan of je kan het spel als team spelen. Dan is het doel samen alle kaarsen in het kasteel aan te steken, voordat alle knoflook op is.

la cucaracula

Kwetsbaar

Zodra je voor de eerste keer de Cucaracula aan zet kan je niet anders dan enthousiast worden. Misschien heb je het op mijn Instagram al voorbij zien komen gisteren, maar het is hilarisch om dat beestje te zien rennen en het lijkt gewoon serieus op een echte kakkerlak. Ieks! Maar het in elkaar zetten van de muren van het kasteel moet wel voorzichtig worden gedaan, omdat de kartonnen wanden snel kunnen scheuren. Verder rent de Cucaracula door de vertrekken, over de kaarsen-fiches heen. Deze lopen hierdoor ook kleine “schaafwondjes” op. Zodra deze fiches kreukelen, kan de Cucaracula er niet meer overheen rennen, dus het is belangrijk dat je heel voorzichtig met alles om gaat.

Tot slot

Het spel La Cucaracula geeft zelf als adviesleeftijd van 6 – 99 jaar. Het in elkaar zetten moet met beleid gebeuren dus fijn als een volwassene mee kan helpen. Bij de eerste keer spelen is de hulp van een volwassene fijn, maar daarna kunnen de kinderen dit spel heel goed zelf spelen. La Cucaracula is nu o.a. bij Bol.com te koop voor € 23,99, maar je kan hem deze week dus ook winnen hier op mijn blog. Is hij dus mooi op tijd binnen voor 5 december…

De blog na mij

Voordat ik je vertel wat je moet doen om dit gave spel te winnen, wil ik je nog even iets vertellen over de volgende in de bloghop. Dat is namelijk mijn lieve blogvriendinnetje Janske. Janske is een ontzettend vrolijke mama, die bijna dagelijks haar avonturen deelt die ze als trotse mama van dochters Lola (mei ’14) en Coco (aug. ’16) mee maakt. Denk aan grappige avonturen, hippe (low budget) kinderkleding, shoptips, hotspots, uittips, toffe winacties en nog veel meer leuks! En Janske geeft ook een hele gave prijs weg, DigiArt Kleuren met Lichtjes van VTech, dus zeker even verder hoppen!

WIN!

Wil jij dit super leuke spel La Cucaracula winnen? Laat dan een leuke reactie achter. Als je me volgt op Instagram en Facebook maak je een extra kansje. Het delen van dit bericht of taggen van iemand die ook wel met deze winactie mee wil doen is niet nodig, maar wordt wel gewaardeerd. ? Je kan meedoen met deze winactie tot en met 24 november. Op 25 november krijgt de winnaar persoonlijk bericht.

Gefeliciteerd Erika van Koert. Heel veel plezier met het spel!

Doe je ook al mee met deze winacties van mijn mega winweek:

Volg je mij al op Pinterest, Instagram,